KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

Gäller från 01.01.2020

Ab V-Lift Oy (FO-nummer 1956867–5) säljer produkter till företag och myndiga privatpersoner i Finland. Produkternas pris inkluderar mervärdesskatt. Vi förbehåller oss rätten att justera priser och leveranskostnader.

 

Beställning

Du kan beställa produkter i nätbutiken genom att plocka dem i din varukorg och sedan betala varukorgens innehåll vid kassan. All information om kunden behandlas konfidentiellt. De uppgifter som vi begär i samband med beställningen används enbart för att leverera beställningen eller för att reda upp oklarheter i den. När du beställer från nätbutiken förutsätter vi att du har bekantat dig med och godkänt köp- och leveransvillkoren som gäller vid den tidpunkten. I och med beställningen ombeds du även godkänna att du har tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av cookies enligt vår integritetspolicy som du kan läsa här.

 

Betalning och leverans

Betalning

Betalningsförmedlingstjänsten utförs av Paytrail Oyj (2122839–7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Vid betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och de förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

 

Paytrail Oyj, FO-nummer: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Telefon: 0207 181 830

www.paytrail.com

 

Nätbankernas nätbetalningsknappar

Du kan använda alla de finländska bankernas nätbetalningsknappar då du betalar din beställning. När du använder bankkoder som du fått från din bank och vill betala dina inköp, kommer du att överföras för en liten stund till din egen nätbank där du kan betala produkterna direkt från ditt bankkonto. Betalningens mottagare är Paytrail Oyj som erbjuder betaltjänsterna i vår nätbutik

 

Kortbetalningar (Visa eller Mastercard) och MobilePay

Att betala med kort i vår nätbutik är enkelt och tryggt. I vår nätbutik erbjuds kortbetalningarna och MobilePay av Paytrail Oyj. Alla uppgifter hanteras alltid i ett säkert datanätverk.

 

Betalning med faktura

Betalning med faktura erbjuds endast åt företag som är stamkunder. När ett företag gör sin första beställning med betalningssättet faktura i vår webbshop ger det oss tillstånd att begära information från andra långivare i Suomen Asiakastieto Oy:s system för konsumentkreditinformation, samt att registrera företaget som stamkund i vår databas. Ett företag med negativt kreditbeslut beviljas inte köp på faktura. Ifall företaget har ett negativt kreditbeslut, erbjuds företaget att betala beställningen med ett annat betalningsalternativ. Ifall företaget inte vill använda en annan betalningsmetod, makuleras ordern.

Betalningstiden för betalningssättet faktura kommer alltid vara minst 14 dagar. Dröjsmålsräntan går enligt räntelagen, dvs 7 %. För påminnelse debiterar vi tio (10) euro.

 

Frågor angående betalningen

Om du har frågor angående betalningen, kan du vara i kontakt med vår kundservice per telefon eller e-post:

Telefon: +358 50 4058 294 (må-fre, kl. 06:30-16:30)

E-post: verkkokauppa@v-lift.fi

V-Lift följer lagen om personuppgifter. Läs vår integritetspolicy här.

 

Beställnings- och betalningsbekräftelse

När din beställning har gått igenom får du en orderbekräftelse per din e-post. En förutsättning för att sända meddelandena med bekräftelse är att du har uppgett din e-postadress i samband med beställningen.

 

Leveranser och leveranskostnader

Vi skickar varorna med Postis eller Kaukokiitos tjänster. Vi erbjuder fasta leveranspriser på 7,90 € för postpaket och 35 € för beställningar som skickas per frakt. Beställningar för 500 € eller mera levereras fraktfritt. Du kan även hämta varorna från vår butik i Jakobstad, då tillkommer inga leveranskostnader.

Ifall du väljer leveranssättet ”hämta själv” meddelar dig V-Lift per textmeddelande eller e-post så snart leveransen är redo att hämtas. Från och med detta meddelande har du sju (7) dagar på dig att hämta varorna, efter detta makuleras och krediteras beställningen. Vänligen ta med orderbekräftelsen i utprintad eller digital form när du hämtar dina varor.

 

Du kan hämta varorna i vår butik på adressen:

Ab V-Lift Oy

Banvägen 2

68600 Jakobstad

må-fre, kl. 06:30-16:30

 

Leveranstid

Vår normala leveranstid varierar mellan 2–10 dagar, tiden beror på beställningen och leveranssättet. Uppskattad leveranstid står på den orderbekräftelse som vi skickar per email. Vi ansvarar inte för förseningar på grund av oöverstigliga hinder eller indirekta olägenheter som förseningarna orsakat. Vi informerar på vår nätbutiks hemsida om avvikande leveranstider.

 

Byte, retur, reklamation och garanti

Bytes- och returvillkor

Enligt den finska konsumentskyddslagen har du rätt att byta eller returnera hela din beställning eller en del av den till säljaren inom 14 dagar från att du har mottagit beställningen. Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning.

Om du vill returnera hela eller en del av din beställning, vänligen meddela vad du vill returnera till V-Lifts kundservice per e-post. Packa sedan varorna omsorgsfullt, om möjligt i samma låda som leveransen anlände i, och returnera dem enligt instruktionerna du fick med din beställning. Bifoga alltid den ifyllda returneringsblanketten med de varor du returnerar.

Du får själv ombesörja returkostnaderna när du sänder tillbaka hela eller en del av din beställning. Observera att returkostnaden varierar beroende på försändelsens vikt och storlek. Du kan också föra varorna direkt till vår butik, kom ihåg att ta med den ifyllda returneringsblanketten.

 

V-Lifts kundservice:

Telefon: +358 50 4058 294 (må-fre, kl. 06:30-16:30)

E-post: verkkokauppa@v-lift.fi

 

Returadress:

Ab V-Lift Oy / RETUR

Banvägen 2

68600 Jakobstad

 

Om beställningen har betalats via nätbank, kommer pengarna att returneras till kunden efter att han har angett sitt kontonummer till Paytrail. För återbetalning måste kunden registrera sig hos Paytrail, där kontonumret behandlas. Paytrail skickar registreringsinstruktionerna till kunden via e-post. Om beställningen har betalats med kreditkort, returneras pengarna automatiskt till kortet/banken

 

Skador och reklamation

Ifall att produkten har kommit bort eller blivit skadad under transporten eller om den i övrigt inte motsvarar din beställning ska du senast inom 14 dagar meddela felet till V-Lifts kundservice. Om paketet har blivit skadat i posten ska du omedelbart göra en reklamation om produkten till posten.

 

V-Lifts kundservice:

Telefon: +358 50 4058 294 (må-fre, kl. 06:30-16:30)

E-post: verkkokauppa@v-lift.fi

 

Om en produkt skulle visa sig vara felaktig förbinder sig V-Lift att i första hand byta ut produkten, och i andra hand kreditera dig som kund med motsvarande belopp. Reklamationsrätten omfattar inte produkter som anses blivit utsatta för normalt slitage.

Vid eventuella tvister mellan kunden och säljaren gällande avtalet tillämpas Finlands lag. Om en meningsskiljaktighet rörande köpeavtalet inte kan lösas genom förhandling mellan parterna, kan konsumenten föra ärendet till konsumenttvistenämnden (www.kuluttajariita.fi) för avgörande. Innan ärendet förs till konsumenttvistenämnden för behandling bör konsumenten kontakta konsumentrådgivningen (www.konsumentradgivning.fi).

 

Garanti

Om produkten beviljas en garanti, fungerar nätbutikens beställningsbekräftelse som garantibevis. För att frigöras från ansvar skall säljaren visa att felet eller annan försämring som skett i varan har berott på en olyckshändelse, felaktig hantering eller någon annan omständighet på köparens sida.